Dzień 1. Gimnastyka to zabawa
- Pomyśl
• Karta pracy, cz. 3, nr 62.
− Połącz kropki znajdujące się na dole karty według podanego wzoru.
- Poćwicz
• Zabawy z wykorzystaniem wiersza Małgorzaty Barańskiej.
Dzieci wykonują ruchy, o których jest mowa w wierszu.
Mój kolego, przybij ze mną
prawą dłonią piątkę!
Teraz zrób to lewą dłonią –
palców masz dziesiątkę!
• Poćwicz
• Ćwiczenie ramion Prasujemy ubrania.
Dzieci naśladują prasowanie żelazkiem, naprzemiennie: prawą ręką i lewą ręką.
• Ćwiczenie dużych grup mięśniowych Zakładamy ubrania.
Dzieci naśladują wkładanie elementów ubrania.
• Ćwiczenie pamięci ruchowej Przeglądamy się w lustrze.
-Posłuchaj
Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej Gimnastyka.
Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.
Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć – nie da rady!
To dla zdrowia i urody
niezawodne są metody.
• Rozmowa na temat wiersza.
− Co trzeba robić, aby być silnym i zwinnym?
- Poćwicz
• Zabawa orientacyjno-porządkowa
Po równiutkiej dróżce.
Dziecko naśladuje ruchy, o których jest mowa w wierszu.
Idą dzieci równą drogą, maszeruje w rytmie wiersza,
po kamyczkach iść nie mogą,
po kamyczkach hop, hop, hop, wykonuje trzy podskoki w miejscu, a potem przysiad
do dołeczka skok. podparty,
Pora wracać. Kto się znuży, maszeruje w rytmie wiersza,
ten odpocznie po podróży.
Dom już blisko... nogi w ruch.
Kto zwycięży – zuch!
Zabawy na świeżym powietrzu
• Zabawa ruchowa Części ciała.
Rodzic zwiększa tempo mówienia wierszyka.
Głowa, ramiona, kolana, pięty,
kolana, pięty, kolana, pięty.
Głowa, ramiona, kolana, pięty,
oczy, uszy, usta, nos.
- Poćwicz
• Ćwiczenia rozwijające koordynację wzrokowo-ruchową.
Piłka
• Toczenie piłki po linii wyznaczonej skakanką.
- Pomyśl
Połącz liniami takie same litery. Zaznacz ich liczbę według wzoru. Dodatkowa karta pracy.
• Rozmowa na temat sportów letnich.
• Zabawa ruchowa- Uprawiam sport.
Skakanka, piłka .
• Karta pracy, cz. 3, nr 63.
− Nazwijcie przedmioty ukryte na rysunkach.
− Narysujcie je w pętlach.
− Nazwijcie dyscypliny sportowe przedstawione na zdjęciach. Pokolorujcie ramkę zdjęcia przedstawiającego tę dyscyplinę sportową, która wam się najbardziej podoba.
Dzień 2 Zabawy w ogrodzie przedszkolnym
- Pokoloruj
• Karta pracy, cz. 3, nr 64.
− W co grają chłopcy? Pokolorujcie rysunki chłopców
i piłki.
− Nazwijcie sportowców przedstawionych na zdjęciach.
Rysujcie po śladach – od zdjęć sportowców do zdjęć piłek. Nazwijcie poszczególne piłki.
• Zabawa ruchowa Woreczek.
Dziecko kładzie woreczek z ryżem na głowie. Chodzi tak, aby woreczek nie
zsunął mu się z głowy.
- Posłuchaj
• Słuchanie piosenki - Piosenka o sporcie.-Mała Orkiestra Dni Naszych.
https://www.youtube.com/watch?v=V1Sua6hBAEs
. Słuchanie piosenki Skaczemy , biegniemy. Wygibasy TV.
https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
- Poćwicz
Zabawy zręcznościowe na świeżym powietrzu
Zabawa Strumyk
Krążki – kamienie, gazety
Na trawie rozkładamy złożone gazety. Dziecko przeprawia się przez niebezpieczny
strumień. Stara się , aby noga nie wpadła mu do wody.
• Zabawa Rzucanie do celu.
Reklamówki, gazety, gumki recepturki, tekturowe pudełko.
N. napełnia kilka reklamówek (do połowy) pogniecionymi gazetami i nakłada na nie gumki
aptekarskie, aby je zamknąć. Każdy uczestnik dostaje kilka takich reklamówek (np. pięć).
Stara się trafić nimi do kosza lub tekturowego pudła, które zostaje ustawione kilka metrów
przed nim. Zamiast reklamówek z gazetami można wykorzystać papierowe samoloty
- Bieg z przeszkodami
- Policz
• Karta pracy, cz. 3, nr 65.
− Policzcie przedmioty w każdej ramce. Zaznaczcie ich liczbę w pustych okienkach. Dokończcie ozdabiać ramki.
-Ułóż
Ułóż zdania z podanych wyrazów. (Wyprawka)
Dzień 3 Ćwiczenia sportowo-słuchowe
- Pomyśl
• Zabawa Jesteśmy zaczarowani.
Opaska do zasłonięcia oczu.
Rodzic zasłania oczy dziecku i podaje mu różne przedmioty , dziecko dotykając ich ma rozpoznać co trzyma w rękach.
- Policz i przeczytaj
• Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 83.
• Liczenie motyli na każdym kwiatku. Podawanie ich liczby. Odszukiwanie na końcu kart
kartoników z brakującymi częściami podpisów. Wycinanie ich, a potem przyklejanie w odpowiednich
miejscach. Odczytywanie podpisów.
- Sportowe ćwiczenia słuchowe.
• Ćwiczenia słuchowe z piłką lub skakanką.
Piłka, skakanka
Dzielenie na głoski słów podanych przez Rodzica powinno łączyć się z odbijaniem piłki o podłogę (lub jej podrzucaniem i łapaniem) – jedno odbicie, jedna głoska – lub ze skakaniem na skakance
– jeden podskok, jedna głoska.
• Zabawa Podaj słowo.
Piłka.
Rodzic rzuca piłkę do dziecka wymawiając głoskę, np. u. Dziecko łapie piłkę, mówi słowo rozpoczynające się tą głoską i rzuca piłkę do Rodzica, wymawiając inną głoskę.
- Pomyśl
• Układanie zdań na temat wybranej dyscypliny sportowej.
Dzieci układają zdania, a następnie liczą z ilu słów się składają.
-Poćwicz
Piłki.
• Toczenie piłki do partnera (w parach).
• Podawanie piłki bokiem.
• Podawanie piłki do siebie.
• Rzucanie piłki w górę i jej łapanie.
• Rzucanie piłki z odbiciem o podłogę.
• Rzucanie piłki i jej łapanie
• Podania piłki górą i dołem.
• Rzucanie piłki do kosza.
Dzieci stają z piłkami w dłoniach. Wykonują rzut piłki w górę, a następnie uginają ręce przed
sobą, tworząc z nich kółko (kosz). Opadająca piłka powinna trafić do kosza i spaść na podłogę.
• Kozłowanie.
Dzieci stoją, trzymając w dłoniach piłki. Chodzą po sali, kozłując piłki oburącz. Odmiany:
kozłowanie piłki jedną ręką, kozłowanie piłki: raz prawą ręką, raz – lewą.
• Toczenie piłki do bramki.
• Łapanie piłki po klaśnięciu.
Dzieci stają z piłkami w dłoniach. Rzucają piłki w górę, klaszczą w dłonie i starają się złapać
trzech klaśnięciach. Ćwiczenia można wykonać również w siadzie.
- Narysuj
Narysuj kwiatek na kartce w prawym i w lewym rogu, górnym i dolnym .
• Gdzie znajduje się kwiatek? – ćwiczenia i zabawy rozwijające orientację na kartce papieru.
- Poćwicz
• Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.
Dziecko stoi przed Rodzicem i wykonuje ruchy
Maszerują dzieci drogą: maszerują w miejscu,
raz, dwa, raz i dwa.
Prawą nogą, wyciągają do przodu prawą nogę,
lewą nogą: wyciągają do przodu lewą nogę,
raz, dwa, raz i dwa. maszerują w miejscu,
I rękami poruszają:
raz, dwa, raz i dwa, maszerują w miejscu,
w prawo – lewą, lewą rękę wyciągają w prawą stronę,
w lewo – prawą, prawą rękę wyciągają w lewą stronę,
raz, dwa, raz i dwa. maszerują w miejscu.
- Pomyśl
• Karta pracy, cz. 3, nr 66.
− Przeczytajcie samodzielnie wyrazy: nie, tak. Połącz je z odpowiednimi zdjęciami.
− Określcie położenie obrazka przedstawiającego piłkę na kolejnych kartkach.
− Rysujcie po śladach rysunków piłek.
- Poćwicz czytanie
• Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 84.
• Przyjrzenie się wyrazom umieszczonym na wzorze. Odszukanie ich w innych wyrazach znajdujących się w każdym szeregu. Podkreślenie wyrazów, które odnaleziono.
Dzień 4 Jak lubię czynnie odpoczywać
- Poćwicz liczenie.
Karta pracy-dodatkowa
Wykonaj obliczenia na palcach. Napisz wynik. Połącz liniami chmurki z takimi samymi wynikami.
-Poćwicz
• Ćwiczenia ruchowo-naśladowcze Jedziemy na rowerkach. Dzieci kładą się na dywanie. Pedałując, mówią:
Na wycieczkę wyruszamy,
raz i dwa, raz i dwa.
Tata jedzie obok mamy,
z tyłu – nas ma.
- Rysuj po śladach
• Karta pracy, cz. 3, nr 68.
− Posłuchajcie tekstu. Rysujcie po śladach torów. Potem, nie odrywając ręki od kartki, rysujcie po śladach rysunków bloków.
− Pokażcie ręką (jedną ręką, drugą ręką, obiema), jak
przebiega górzysta droga.
− Rysujcie po śladach górzystej drogi.
• Przebiegnięcie przez slalom – tor przeszkód ułożony przez Rodzica.
• Karta pracy, cz. 3, nr 69.
− Rysuj po śladach drzewa iglaste. Rysuj po śladach drogi między drzewami.
• Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
• Naśladowanie głosów baranów i owiec. (Wyjaśnianie, że baran to samiec, a owca – to samica).
• Naśladowanie głosu pilnującego ich psa.
• Naśladowanie odgłosu dzwoneczków.
• Ciąg dalszy ćwiczeń w karcie pracy, cz. 3, nr 69.
• Rysowanie po śladach drogi między owcami.
• Rysowanie po śladach drogi do domu babci.
- Poćwicz
• Ćwiczenia relaksacyjne Odpoczynek u babci
Plastikowe klocki.
Dziecko leży wygodnie na dywanie, nogi mają wyciągnięte, ramiona ułożone wzdłuż tułowia
− Zegnij prawe ramię tak, by naprężyć biceps. Jesteś
silny, bardzo silny, naprężaj go mocno. Czujesz, jak bardzo napięte są twoje mięśnie?
− Wykonaj to samo ćwiczenie lewą ręką.
− Naciśnij, jak możesz najsilniej, pięścią prawej ręki klocek (z plastiku) położony po twojej
prawej stronie. Jeśli jesteś silny, twoje mięśnie są napięte. Teraz rozluźnij mięśnie. Jesteś
znowu słaby. Nie naciskaj już. Czujesz ulgę, mięśnie się rozluźniły. Wykonaj to samo ćwiczenie
z pięścią lewej ręki.
− Teraz chwilę odpocznij – leż i oddychaj spokojnie, równo. Twoje ręce odpoczywają.
− Teraz silna będzie twoja prawa noga. Włóż klocek pod kolano i mocno ściśnij nogę w kolanie.
Teraz twoja noga słabnie – rozluźniasz mięśnie, wypuszczasz klocek. (Wykonaj to samo
ćwiczenie lewą nogą).
− A teraz zobaczymy, czy masz tyle siły, żeby napełnić powietrzem swój brzuch. Wciągnij mocno
powietrze w płuca i napnij brzuch jak balon, mocno. Teraz wypuść powietrze, rozluźnij
mięśnie – poczujesz ulgę.
− Naciśnij mocno głową dywan (poduszkę), na którym (której) leżysz – głowa jest bardzo silna.
Naciskasz mocno. Teraz rozluźnij mięśnie – głowa już nie naciska na dywan, odpoczywasz,
czujesz ulgę.
− Jesteś niezadowolony i zły, bo ktoś zniszczył twoją budowlę z klocków. Marszczysz mocno
czoło, jeszcze mocniej. Teraz rozluźnij mięśnie, niech odpoczną – czoło jest gładkie.
− Teraz mocno zaciśnij powieki, jeszcze mocniej. Teraz rozluźnij je i odpocznij.
− A teraz zaciśnij mocno szczęki, niech dotykają zębów. I dolna, i górna szczęka jest silna, zęby
mocno naciskają na siebie. Teraz rozluźnij szczęki. Czujesz ulgę?
− Ułóż wargi tak, jakbyś chciał powiedzieć och (albo zrób ryjek), i napnij mocno mięśnie ust.
Teraz rozluźnij mięśnie.
Poszczególne ćwiczenia trwają bardzo krótko – od 10 do 15 sekund. Tyle samo trwają przerwy
między ćwiczeniami.
- Narysuj
Moja ulubiona forma czynnego wypoczynku – rysunek uzupełniony wycinanką.
-Poćwicz
Dzieci naśladują jazdę na hulajnodze, rowerze, skakanie na skakance, pływanie, grę w piłkę...
Zabawy na świeżym powietrzu
Skakanie na skakance
•Pokoloruj
• Karta pracy, cz. 3, nr 67.
− Obejrzyjcie obrazek przedstawiający koła nałożone na siebie. Pokolorujcie odpowiednio rysunki kół.
− Dokończ rysować kwiatki według wzoru.
Obejrzyj
Obejrzyj film- Hibbi – Sport to zdrowie
https://www.youtube.com/watch?v=sZZKiGbu40w
Dzień 5 Na stadionie
- Poćwicz
• Poruszanie się według słów rymowanki.
Zrób do przodu cztery kroki
i wykonaj dwa podskoki.
Zrób do tyłu kroki trzy,
potem krzyknij: raz, dwa, trzy!
Lewą ręką dotknij czoła,
no i obróć się dokoła.
W prawą stronę kroków pięć
zrób – jeśli masz na to chęć.
Potem kroki w lewą stronę:
raz, dwa, trzy – no i zrobione.
Obejrzyj
-Wirtualna wycieczka na stadion sportowy - Otwarcie PGE Narodowego w Warszawie
https://www.ai360.pl/panoramy/400.
• Zwiedzanie stadionu.
Zabawy na świeżym powietrzu
• Zabawa Podajemy sobie…
Dziecko stoi wraz z Rodzicem, który inicjuje zabawę, mówiąc i naśladując podawanie danego
przedmiotu (np.: kubka z gorącą herbatą, ciężkiego garnka, woreczka z lodem, gorącego
ziemniaka) osobie siedzącej po jego prawej stronie.
• Zabawa bieżna Pospiesz się!
Woreczki z grochem lub ryżem
Dziecko stoi , a miejsce wyznaczone ma woreczkiem. Następnie
biega się w różnych kierunkach . Na
hasło Na miejsce! – wraca jak najszybciej na swoje miejsca.
-Narysuj
• Zabawa plastyczna – Zaprojektuj strój piłkarza
-Ćwiczenia w czytaniu
Karta pracy- Plastelinowo
Przeczytaj tekst. Narysuj plastelinowe figurki, które skradła mała Kulka.
Pozdrawiam, życzę zdrowia i wytrwałości. Mam nadzieję, że już niedługo spotkamy się.
M. Bulik